Leerlingen uit Dordrecht bakken ideale burger

1 februari 2023

Op 24 januari werden Spike, Isabelle en Lara van het Insula College in Dordrecht gekroond tot winnaars van de Ideale Burger opdracht van het Wageningen Youth Institute met hun Avó Bravó burger. WUR masterstudenten Pien en Floor waren erg onder de indruk van hun burger en hun sterke commerciële video.

Practicum 'Ideale Burger'

De burgers werden gemaakt naar aanleiding van een practicum dat studenten Pien en Floor enkele weken eerder gaven bij de leerlingen op school. Tijdens het practicum werd er gewerkt met keukenmachines en verschillende ingrediënten om zo de ideale, vleesvervangende burger te maken. Na het practicum op school zijn de leerlingen aan de slag gegaan met het ontwikkelen van deze burgers waarbij ze het proces en eindproduct vastgelegd hebben in een vlog die de WUR studenten vervolgens hebben beoordeeld. De Avó Bravó burger, gemaakt van avocado, kwam daarbij als beste burger uit de beoordeling.

Een burger maken van avocado is volgens juryleden Pien en Floor een slimme keuze omdat avocado’s veel vezels bevatten. “De methode van het practicum wordt gebruikt maar met een eigen twist en de uiteindelijke burger ziet er heel goed uit en houd zijn vorm goed”. “Er is nagedacht over hoe je de smaak en textuur kunt verbeteren. Het gebruik van kruiden is top”.

De vlog die Spike, Isabelle en Lara hebben gemaakt is vermakelijk en pakkend. Goed gemonteerd en heeft een leuk verhaal. Dat de video een duidelijke link heeft naar minder vlees eten wordt als zeer positief gezien.

We willen alle leerlingen bedanken voor hun inzet en wie weet zien we de Avó Bravó burger ooit nog terug in de winkel!

Interesse in deze cursus voor jouw school? Klik op 'Junior Consultancy Trianing Ideale Burger' in het gedeelte 'Lees meer' aan de rechterkant.