WUR-gedeelte campus rookvrij

1 juli 2020

Vanaf 1 juli 2020 is het WUR-gedeelte van Wageningen Campus rookvrij. De aanleiding hiertoe is een aangekondigde wettelijke maatregel die onderwijsinstellingen verplicht om hun onderwijsterreinen geheel rookvrij te laten zijn.

WUR ondersteunt deze maatregel van harte omdat zij veel waarde hecht aan een gezonde leer- en werkomgeving. Veel jongeren beginnen met roken als zij starten met hun studie. Met het creĆ«ren van een rookvrije campus draagt WUR direct bij aan het voorkomen dat studenten gaan roken en daarmee aan een rookvrije generatie 2040.

Vanaf 1 juli 2020 mag er dan ook nergens meer gerookt worden op het WUR-gedeelte van de campus, inclusief de proeflocaties Nergena en Droevendaal. Dit geldt voor iedereen: studenten, medewerkers, bezoekers en leveranciers. Er zijn geen uitzonderingen. Dit geldt 24 uur per dag, 7 dagen per week, het gehele jaar door en geldt voor alle rook- en tabakswaar, inclusief e-sigaretten.

We kunnen ook spreken van een rookvrije campus omdat veel organisaties die op de campus gevestigd zijn ook een rookvrij-beleid hanteren, zoals FrieslandCampina, NIOO-KNAW en Unilever.

Kijk voor meer informatie op www.wur.nl/rookvrij.