NRO aanvraag: Leren voor duurzame ontwikkeling ingediend

23 juni 2022

Zes Food Valley Netwerkscholen: Hendrik Pierson College, Corlaer College, Christelijk Lyceum Veenendaal, Pantarijn, Marnix en Rembrandt hebben samen met Aeres Hogeschool Wageningen, Wageningen University, Groen Consortium (groene lerarenopleiders) en Groen Connect (groene opleiders) een NRO-aanvraag ingediend om leren voor duurzame ontwikkeling sterker in het onderwijs te brengen.

Het is de bedoeling dat dit sterker in brengen van leren voor duurzame ontwikkeling eerst regionaal wordt uitgerold, maar daarna ook in de rest van Nederland. Docenten vanuit de PLG Duurzaamheid zijn ook bij het schrijfproces betrokken. Het centrale thema is de implementatie en evaluatie van leren voor duurzame ontwikkeling in curricula en leerlijnen met aandacht voor transdisciplinair werken. We zijn gevraagd om het voorstel uit te werken tot een volledige projectaanvraag die in september 2022 ingediend gaat worden.

Meer informatie over de call vind je op de website van NRO. Voor specifieke informatie over de aanvraag kun je Arjen Nawijn van Aeres Hogeschool Wageningen benaderen.