Bètadag voor onderbouwleerlingen: activiteiten voor profielkeuze

1 december 2014

De profielkeuze is een belangrijk keuzemoment voor havo en vwo-leerlingen in klas 3. Speciaal voor leerlingen die twijfelen over hun profielkeuze, met name richting een “exact” profiel, wordt de Bètadag georganiseerd. Dit jaar vindt de Bètadag plaats op donderdag 12 februari.

Tijdens de Bètadag worden er door het hele land activiteiten georganiseerd voor leerlingen. In Wageningen gaan leerlingen aan de slag met practica waarin bètavraagstukken gelinkt aan planten, gesteenten en de menselijke smaak onder andere aan bod komen.

Concept dagprogramma
09.30 – 10.00 Inloop en ontvangst (o.a. met een opening door een professor)
10.00 – 12.30 Practica
12.30 – 13.30 Gratis lunch en infomarkt
13.30 – 16.00 Vervolg practica
16.00 Centrale afsluiting

Geïnteresseerde leerlingen kunnen zich vanaf 8 december aanmelden via de website Bètadagen. Bovendien vindt u binnenkort op de bovenstaande website het complete programma van de Bètadag in Wageningen en een uitgebreide beschrijving van de practica.