Zo kan het ook. Check deze campagne

Aansprekend inhoudelijke informatie presenteren is een vak apart; kort en krachtige informatie brengen in een leuke vorm naar jouw doelgroep. De nieuwe campagne van Sire is een mooi voorbeeld. Doel van de campagne: waarschuwen voor de gevaren van XTC. In een aansprekende commercial worden drie vrienden opgevoerd waarin durfal Tom alles eet, drinkt en slikt wat de andere twee niet durven. De commercial besluit met een voice-over de vraagt: “Gast, slik jij zomaar alles? Check xtcfacts.nl”.

Hier worden 14 facts over xtc op een rijtje gezet. Elk ‘weetje’ heeft een eigen felle/schreeuwerige kleur. Je kan op elke pagina ‘voor- en achteruit’ naar de dertien ander facts of via Meer Weten naar de informatie. Daaronder wordt je aandacht getrokken naar het volgende item. Onder het kopje fact of fabel staat een prikkelende stelling, vooruitlopend op het volgende ‘weetje’. Als je nog meer wilt weten wordt je doorgelinkt naar info op de website van Trimbos instituut.
Bekijk op de website van Sire de commercial en klik door naar xtcfacts.nl