seo voorbeeld

SEO ojee: praktijkvoorbeeld

Seejo. O See ee ee jo. De nieuwe zoekmachinestandaard staat als een neonreclame op het netvlies gebrand. Handleidingen en richtlijnen zijn er in overvloed. Maar een praktijkvoorbeeld oftewel 'een tekst zonder' en 'een tekst met'. Daar is wel behoefte aan. Bij deze.

Op 16 februari gaf David Brinks aan redactiemedewerkers van Wageningen UR de training SEO copywriting.

We kregen als huiswerk deze bestaande tekst om volgens de SEO-richtlijnen te herschrijven. Hoe kan het beknopter en toch de essentie weergeven? De cursusleider vond de versie van Marcel van Berkum prima.

Voorbeeldtekst:
Over het keurmerkenwoud en dolende consumenten

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft verkennend onderzoek  gedaan naar de rol en werking van keurmerken voor consumenten. De conclusie van ACM over keurmerken (januari 2016) is dat consumenten moeite hebben om de waarde en betekenis van keurmerken te bepalen. Keurmerken zijn onduidelijk en ongeloofwaardig voor veel consumenten, aldus ACM. Op basis van het door GfK uitgevoerde consumentenonderzoek wordt als verklaring hiervoor gewezen naar de wildgroei van keurmerken. Er bestaat een teveel aan keurmerken waardoor ze aan onderscheidend vermogen en betrouwbaarheid inboeten. Dit heeft weer afnemende interesse en dalend vertrouwen tot gevolg – niet alleen van consumenten, maar ook van producenten. De oproep van de ACM om deze teloorgang te stuiten, voert terug naar de basis.

Versie Marcel van Berkum:
Consumenten verdwalen in een woud van logo’s

Er is een wildgroei aan keurmerken of logo’s. Consumenten zien door de bomen het bos niet meer. Keurmerken komen mede daarom onduidelijk en ongeloofwaardig over. Dat concludeert de Autoriteit Consument en Markt (ACM) na onderzoek naar de rol en werking van logo’s. De consument heeft moeite om de waarde en de betekenis te bepalen. Het gevolg is een afnemende interesse en dalend vertrouwen – niet alleen van consumenten, maar ook van producenten. Terug naar de basis is de oproep van de ACM.