IKEA inspirerend voor consumenten èn marketeers

IKEA inspirerend voor consumenten èn marketeers

Ikea was vorig jaar het meest inspirerende merk voor Nederlanders, dit blijkt uit de ‘Inspirerende 40’-lijst van Synergie en SSI. Dat is goed te begrijpen. Niet alleen is de webshop functioneel en gebruiksvriendelijk, het nieuwe onderdeel “Studio by IKEA” geeft je prachtig verbeelde stylingadviezen voor je hele huis. Tips voor thema’s, accesoires en DIY-filmpjes vullen de onderwerpen aan. Je krijgt zin in een uitgebreide “Zo zie je alles…”

In de 'Studio by IKEA' vind je in het onderwerp over de keuken voorbeelden van mooi gedekte tafels, de producten die daarbij horen, maar ook een instructie hoe je eigenlijk moet wecken in die mooie potten die je er kunt kopen. Een compleet verhaal dus.

ikea-1.JPG

Jaarlijkse lijst

De ‘Inspirerende 40’-lijst wordt sinds 2011 jaarlijks in beeld gebracht met behulp van twee onderzoeken. In een eerste, exploratief onderzoek onder inwoners uit de grote steden worden de eigenschappen van inspirerende organisaties herijkt. In een tweede onderzoek worden 44 merken genomineerd die worden beoordeeld op inspiratie en vier pijlers.

beeldtop40.png

Bron: www.marketingonline.nl